روزنامه صهیونیستی "هآرتص" تأکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با رفتارهایی که انجام می دهد، این رژیم را به ورطه نابودی می کشاند.

اذعان روزنامه هآرتص: نتانیاهو، با اقدامات خود، اسرائیل را به پرتگاه می کشاند

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از "العهد"؛ روزنامه صهیونیستی "هآرتص" در سرمقاله خود اذعان کرد که رژیم صهیونیسیتی در شرایط کنونی، مرحله سیاسی بسیار سختی را پشت سر می گذارد که آخرین مورد از این سختی ها، همان ضربه شورای امنیت با تصویب قطعنامه علیه شهرک سازی ها و رأی کشورهای دوست این رژیم به این قطعنامه، بود.

روزنامه "هآرتص" تصریح کرد: هراندازه که تصویر شکست سیاسی روز جمعه اسرائیل در شورای امنیت، نمایان تر می شود، دلیل اصرار "بنیامین نتانیاهو" بر کنترل پست وزارت خارجه نیز نمایان تر می شود؛ برای نخست وزیر، مهم است که هیچکس در مأموریت تخریب روابط دیپلماتیک با کشورهایی  که برخی از آنها همپیمان اسرائیل هستند و به قطعنامه مذکور، رأی دادند، او را ناراحت و آزرده نکند.

این روزنامه فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، در جلسه اخیر با وزرا، از آنها خواست تا در دوره کنونی، از سفرهای خود به کشورهایی که علیه این رژیم رأی داده اند، بکاهند و خویشتن دار باشند.

هآرتص تأکید کرد این در حالی است که خود نتانیاهو، خویشتن داری نکرده است و در اظهاراتی تصریح کرد که "باراک اوباما" –رئیس جمهور آمریکا- در پس تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل قرار داشته است و به وزارت خارجه دستور داد تا سطح همکاری های دیپلماتیک با دوازده کشوری که به این قطعنامه رأی داده اند را کاهش دهد. علاوه براین، وزرای خارجه این کشورها، از دیدار با نخست وزیر و وزیر خارجه این رژیم محروم می شوند.

به گزارش هآرتص، نتانیاهو در چارچوب امیال سیاسی خود از اقداماتی اضافه که ممکن است در هفته های کوتاه پیش رو و پیش از رفتن اوباما، اتخاذ شود، نگران است.

این روزنامه صهیوینستی در پایان تأکید کرد: نتانیاهو سعی دارد با سخنان پوشالی و بی اساس، بر شکست خود سرپوش بگذارد. مشکل تنها اینجا نیست که او نمی تواند واقعیت را ببیند و درک کند که توافق با فلسطینیان به نفع خود اسرائیل است، بلکه مشکل این است که او با رفتارهای اینچنینی خود به عنوان نخست وزیر اسرائیل، این رژیم را به پرتگاه می کشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.